Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi

Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi, bütün yaş aralığındaki hastaları yüzün alt kısmındaki yumuşak veya sert dokuları yanak, dudak, dil, diş, çene ve çene eklemleri gibi hastalıkların teşhisini ve cerrahi tedavileri uygulayan ana bilim dalıdır. Alanında uzman hekim tarafından tedavi edilecek hastanın durumuna göre cerrahi işlemler lokal anestezi, bilinçli sedasyon veya genel anestezi uygulamalarının hangisi gerek görülürse o seçilerek ve yapılmaktadır. Genellikle bireyler ağız sorunları yüzünden de çene cerrahisine görünürler. Çene ağrısı, yiyecekleri çiğnerken ve yutarken zorlanma, çene tutulması gibi sorunları çene cerrahisi hastaları arasında en yaygın sorunlardandır. Sesli nefes alma, konuşurken zorlanma veya horlama gibi ağız açıklığının anormal şekilde kaynaklanan sorunların çözülmesi Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinin uygulama alanı içine girer. Uygulama alanı içerisine giren diğer hastalıklar şunlardır;

Ağız Hastalıkları

Ağız ve yüz çevresinde bulunan yanak, dudak, damak, dil ve diş etlerinde oluşan hastalıkların tedavilerinin bütününü kapsamaktadır. Damak ve dudakta oluşan yarılmalar, ağız içinde görülen enfeksiyonlar ve yaralar ağız ve çene cerrahi alanında uzman hekim tarafından tedavi edilmektedir.

Çene Hastalıkları

Çene kemiği, eklemleri, sinirleri ve yumuşak dokularda görülen hastalıkların tedavisini kapsar. Çene kemiğinin kayması, çene kemiğinde oluşan kırık, çıkık ve kist oluşumu gibi hastalıklar alanında uzman çene cerrahları tarafından tedavi edilmektedir.

Diş Hastalıkları Cerrahisi

Dişlerde ve diş köklerinde rastlanan hastalıkların tedavisini kapsar. Kırık diş onarımı, dişlerde oluşan enfeksiyonlar, diş protezi ve implant uygulamaları gibi tedavi türleri diş hastalıkları cerrahisi tarafından tedavi edilmektedir.