Ağız Kuruluğu Neden Olur?

Ağızda tükürük üretim fonksiyonu azaldığında ağız kuruluğu oluşur. Bu tükürük salgısı azaldıkça nemsiz bir zemin oluşur. Ağızda nem olmadığı durumlarda kuruluk oluşur. Bu kuruluklara ilaçlar da neden olabilir. Bu ilaçlara ağrı kesiciler ve antidepresanlar örnek olarak verilebilir. Tükürüğün ağızda birçok işlevi vardır. Dişleri sindirmek ve korumak için gösterebiliriz. Ağızda kuruluk, farklı önemli hastalıklarda alarm verebilir. Bu nedenle profesyonel bir diş hekimine muayene olmanız gerekmektedir. Bu kontroller sizi çeşitli risklerden koruyacaktır.

Ağız kuruluğunun nedenlerini açıklamak için birkaç örnek verebiliriz. Bunlara; bir veya birden fazla ilaç kullanımı, devam eden kronik hastalık veya kanser tedavisine örnekler verebiliriz.

ağız kuruluğu

Ağız Kuruluğu Belirtileri Nelerdir?

Ağız kuruluğu belirtileri açık bir şekilde kendini gösterir. Bu belirtileri kendinizde görürseniz en kısa zamanda test yaptırmalısınız. Semptomlar ağızda nem eksikliği ile kendini belli edecektir. Ağız içinde kuruluk ve tükürük üretiminin azalması ağızda ağız kokusuna neden olabilir. Bu kokular gün içerisinde sosyal yaşamınızda sorunlara neden olabilir. Günlük yaşamınızda bu sorunlar psikolojik olarak yorucu olabilir. Başka bir semptom diş çürümesi ve yutma güçlüğü olacaktır. Ağız kurumasından ve nem azalmasından dolayı daha fazla susamış hissedebilirsiniz.

Ağız Kuruluğuna Neden Olan Hastalıklar Nelerdir?

Ağız kuruması birçok hastalıktan dolayı kaynaklanabilir. Ancak hastalık olasılığını düşünmeden önce yaşam tarzınızı yeniden değerlendirmek daha iyidir. Yüksek hızda çalışıyorsanız, farkında olmadan sürekli ağzınızdan nefes alıyor olabilirsiniz. Bu ağız kuruluğuna neden olabilir. Ayrıca günde 2 litreden az su içmek, kahve ve tütün gibi ürünleri tüketmek de ağız kurumasına neden olabilir.

İlaçları sürekli kullanıyorsanız, bazı ilaçlar ağız kuruluğuna neden olabileceğinden kullanma talimatını dikkatlice okumanızı öneririz. Ayrıca kistik fibroz gibi bazı bulaşıcı hastalıklar, akciğerleri ve sindirim sistemini etkileyen kalıtsal hastalıklar da kuruluğa neden olabilir. Yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kansızlık gibi hastalıklara sahip olmak. Bu hastalıklarda ilerleme başlangıçta sinsidir ve hemen kendini göstermez ancak ilk belirti ağız kuruluğudur.

ağız kuruluğu

Tedavisi

Doktorlar, ağız kuruluğunun başlangıcından günümüze kadar ağız kurumasından şikayet eden hastaların hikayelerini dinler. Ciddi bir hastalık olasılığını dışlamak için gerekli kan testlerini yapar. Daha sonra hastanın önemli bir sorunu olduğuna dair bir sonuç bulamazsa, hastanın şikayetlerini hafifletmek için ilaç yazar. Tekrar tükürük üretimini artırmaya ve hastanın şikayetlerini azaltmaya çalışılır.

İlk olarak ağızdaki kuruluk hissini ortadan kaldırmayı amaçlayan gargaralarla başlanır. Ardından duruma göre doktorunuz tükürük bezlerini harekete geçirmek için sakız çiğnemek ve emmek gibi farklı egzersizler önerebilir. Bu durumu kurtarmak için yeterli değilse, tükürük bezlerinin çalışmasına yardımcı olan ilaçlarla tükürük bezlerini tükürük üretmeye teşvik etmeye çalışabilir. Bu tedavilerin hiçbiri işe yaramazsa, doktorlar daha ciddi önlemler almak için ameliyatla devam edebilir.