Ayrık Diş Nasıl Tedavi Edilir?

Ayrık Diş

Ağız sağlığı için oldukça önemli olan dişler, kişinin yüzüne ve gülüşüne katkı sağlar. Bu sebepler herkes parlak ve inci gibi sıralı dişlere sahip olmak ister. Diş hekimliğinde diastema olarak bilinen ayrık diş, dişlerin konum itibarıyla aralıklı olmasıdır. Bazen iki diş arasında görülebileceği gibi bazı durumlarda tüm işlerin ayrık olması da söz konusudur. Genetik faktörlere bağlı olarak ortaya çıkan ayrık diş ileri yaşlarda diş eti problemleri, parafonksiyonel alışkanlıklar nedeniyle de ortaya çıkabilir. Aralıklı diş tedavisi günümüzde diş hekimleri tarafından estetik diş tedavileri sayesinde kolaylıkla yapılmaktadır.

Ayrık Diş Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Güzel bir gülümseme için büyük bir öneme sahip olan dişler, doğuştan ya da sonradan oluşan etkenler nedeniyle ayrık olabilir. Bu durumda memnun olmayan hastalar aralıklı diş tedavisi yöntemlerini araştırmaktadır. Diş hekimi tarafından yapılan gerekli muayene ve tetkikler sonrasında aralıklı diş tedavi yöntemine karar verilmektedir.

Diş Teli: Ayrık dişler için en bilinen ve sağlam olan tedavi yöntemlerinden biri diş telleri tedavisidir. Dişe takılan teller çene yapısına baskı yaparak dişler arasındaki boşluğu yavaş yavaş kapatır. Diş teli tedavisi uzun bir süreci kapsamaktadır. Metal diş teli uygulaması yerine günümüzde hastalara şeffaf plaklarda uygulanmaktadır.

Kompozit Lamina: Ayrık dişlerin tedavi edilmesinde uygulanan bir diğer yöntem ise estetik diş tedavileri alanında yer alan ve günümüzde yaygın olarak uygulanan kompozit lamina işlemidir. Kompozit lamina da diş üzerindeki dokulara aşındırma yapılmadan, anesteziye gerek kalmadan uygulanır. Genellikle tek seansta tamamlanan kompozit lamina işlemi diş renginden oldukça zor ayırt edilir. Bu nedenle hastalar ve diş hekimleri tarafından uygulanır.

Porselen Lamina: Dişin ölçüsü alınarak, dişte aşındırma yapmadan gerçekleştirilen diş uygulamasıdır. Hastaya uygun olacak şekilde kişisel olarak hazırlanan porselen lamine; dişlerin konumu, genişliği, duruş açısı gibi birçok faktörle birlikte değerlendirilmektedir.

Aralıklı Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

Hastaya uygulanılacak aralıklı diş tedavisinde dişin ya da dişlerin ayrık olma durumuna bağlı olarak tedavi yöntemi hekim ve hasta arasında detaylandırılarak belirlenir. Hasta, diş hekimi tarafından tedavi yöntemleri ile ilgili bilgilendirilmelidir. Ayrık diş tedavi süreside hastalar tarafından merak edilen konular arasında yer almaktadır. Kompozit lamina yani bonding ile tedavi genel itibarıyla tek seansta biter. Süre olarak yapılacak diş sayısına göre 1-3 saat sürebilir. Porselen laminalarda tedavi süresi yaklaşık olarak 5-7 gün içerisinde gerçekleşir. Aralıklı diş tedavisinde uygulanan diş teli uygulamasında ise bu süre 12-18 ay olarak öngörülmektedir.