Çocuk Diş Hekimliği

Pedodonti (Çocuk Diş Hekimliği), bebeklik çağından itibaren 0-13 yaş aralığındaki çocuklarda ağız-diş sağlığını süt ve kalıcı dişlerin korunması çürük tedavisi, kanal tedavisi, kök ucu açık dişlerin tedavisi, diş çekimi gibi birçok tedavi yöntemi ile ilgilenen bilim dalıdır. Çocuklarınızda diş doktoru korkusu oluşmaması için götüreceğiniz ilk diş doktorunun çocuk diş hekimliğinde olması kendisinin ilerde gideceği diş hekimlerine güvenebilmesi için oldukça önemlidir.

Pedodonti uzmanları, gelişen dişlerin anatomik yapısı kadar dentisyonun geneli hakkında yeterli bilgiye sahiptirler. Bu bilgiler sayesin dişlerdeki sorunları önceden kolaylıkla tespit edebilirler bu sayede önceden önlem alabilirler. Örneğin çürüyen dişi tedavi etmekle kalmayıp önceden dişlerin çürümemesi için önlem alırlar. Bunun için çocukların diş muayeneleri ve tedavileri pedodonti uzmanları tarafından yapılması çok daha uygun olmaktadır.

Bebeklerin süt dişleri yaklaşık altı aylıkken çıkmaya başlar ve üç yaşında kadar süt dişleri tamamlanır. Süt dişlerinin yapıları farklı olduğu için aşınmaya ve çürümeye çok daha müsaittir. Çocuklar altı yaşına geldiklerinde süt dişleri tek tek değişmeye başlar ve on üş yaşına kadar devam edebilir. Pedodonti uzmanları çocuk psikolojisi hakkında yeterli bilgi ve eğitime sahiptirler.

Pedodontistler Neler Yapar ?

-Çocuklara özel ilgi ile yaklaşarak yapılacak işlemi oyuna çevirirler ve diş hekimlerine olan korkularını geçirmeye çalışırlar.

-Çocuklara beslenme alışkanlıkları düzenlerler.

-Çene ve diş gelişimlerinin düzenli ilerlemesini sağlarlar.

-Ortodontik tedaviler yaparlar.

-Çocuklara ağız ve diş sağlığı hakkında bilgi verirler.

-İstenmeyen diş hastalıklarını önlemek.