Çocuklarda Diş Sağlığı

Çocuk diş hekimliği olarak da bilinen pedodonti bölümü 0-14 yaş grubundaki çocuklarda diş sağlığı ve ağızda oluşan hastalıkları tedavi etmeyi amaçlayan ana bilim dalıdır.

Sağlıklı ve engelli çocuklara gerekli tüm diş tedavileri diş hekimleri tarafından uygulanmaktadır. Özellikle 4 yaş altı çocuklarda, tedavisi uzun sürecek olan çocuklarda ve gelişim geriliği olan çocuklarda diş sağlığı tedavilerinde tedavi çoğunlukla genel anestezi altında yapılır. Bir çocuğun mükemmel ağız sağlığına sahip olması, altı ayda bir düzenli diş muayenesi yaptırılarak sağlanabilir. Bu muayeneler sırasında ağız sağlığını tehdit eden sorunlar tespit edilir.

çocuklarda diş sağlığı

Çocuklarda Diş Sağlığı İlk Muayene

Çocuk hastaların ilk muayenesi, çocuk ve ebeveynlerle iletişim ile başlar. Görüşmenin ardından hastanın medikal ve dental hikayesi dinlenir. Daha sonra klinik muayene ve radyografiye başlanır. Bu adımlardan sonra hasta ve aile üyeleri tanı ve tedavi planlaması hakkında bilgilendirilir. Diş hekimleri özellikle süt faktörü ve sürekli dişleri çürüyen periodontal gibi önemli ağız hastalıklarından korunmak için birçok yöntem uygulanmaktadır.

Çocuklarda Diş Sağlığı Konusunda Dikkat Edilmesi Gereken Adımlar

• 6 aydan daha uzun bir süredir diş doktoruna gitmediyseniz bir an önce randevu almalısınız. Çocuklar 1 yaşından itibaren düzenli olarak diş doktoruna götürülmelidir.
  • Bebekler genellikle biberonlarıyla uyuduklarından dolayı ağızlarında bakteri üremeye devam eder. Bebeğinizi biberonsuz uyumaya alıştırın.
  • Yediğiniz yiyeceklerin ağız sağlığınızı etkilediğine şüphe yoktur. Çocuklarınızı dondurma, çikolata, kek, aromalı içecekler gibi şekerli besinlerden uzak tutulmalıdır. Fast food bile ağız hijyeni için zararlı olabilir.
  • Sağlıklı alışkanlıkları erken yaşta öğretmek, uzun vadeli sonuçlar için faydalıdır. Diş fırçalama, ağızdaki yiyecek kalıntılarını giderir ve bakterilerin büyümesini engeller.
  • Diş fırçalamak bazen tek başına dişler arasındaki yiyecek parçacıklarını uzaklaştırmaya yeterli olmayabilir. Bakteri, enfeksiyon ve ağız kokusunu önlemek için gargara kullanmak da önemlidir.

çocuklarda diş sağlığıÇocuklarda diş sağlığı için küçük yaşlardan itibaren dişlerine bakma alışkanlığının kazandırılması, ömür boyu bu hassasiyetle bilinçli bir şekilde yaşamalarına yardımcı olacaktır. Çocuklarda unutulmaması gereken en önemli şey aileyi örnek almaktır. Yani dişlerinizi fırçalayın, böylece çocuklar da kendi dişlerini fırçalamaya başlasın. Düzenli bir diş rutini için diş hekiminizi ziyaret edin. böylece o da sizinle birlikte gidebilir ve endişelenecek bir şey olmadığını anlayabilir.