Çürük Diş Çekimi Nasıl Olur ?

Diş çekimi nedir ve nasıl yapılır ?

Bir diş hekimi ve ağız cerrahisi ile uygulanan bu tedavi yöntemi , lokal anestezi ile birlikte gerçekleştirilmektedir . Duruma göre çeşitlilik gösteren bu anestezi yöntemleri intravenöz ve genel anestezi olarakta kullanılmaktadır . Peki diş çekimi nedir ? Nasıl yapılır ? Çoğu kişinin korktuğu kadar zor olmayan basit bir tedavi yöntemidir .
Hızlı bir şekilde halledilen hatta ayakta tedavi yöntemine giren diş çekimi tedavisi çok hızlı bir biçimde halledilmektedir. Diş hekimleri , ağız da bulunan ve soket ismi verilen dişin kemiğinden dişi ayırmaktadır . Bu şekilde diş çekimi tedavisi uygulanmaktadır .
Basit şekilde anlatacak olursak lokal anestezi altındaki hastanın sorunlu dişinin çekilmesi denilmektedir. Anestezi altında ki hastanın dişi çekilirken herhangi bir acı hissetmesi söz konusu değildir .

Diş çekimi neden gerçekleştirilmektedir ?

Diş çekimi birçok farklı sebepten ötürü olabilmekte ve elbette ki olması gereken süt dişlerinin değiştikten sonra yerine gelen dişlerin sağlıklı bir şekilde kullanılmasıdır . Ancak diş bakımı ve benzeri sebeplerden ötürü de diş çekimi yapılmaktadır .
Diş çekiminin sıklıkla gerçekleştirilmesi sakıncalı bir durumdur . Bu yüzden diş çekimi çekilecek dişin işlevini yapmaması gerekmektedir . Bunların yanında çürük dişte sağlıklı bir ağız yapısının oluşmamasını sağlayacak en büyük etkenlerdendir . Koku ağrı gibi birçok problemleme sebep olmaktadır .
Çürük dışında hekimlerin uygun bulması durumunda bazı dişlerin çekimi de gerçekleştirilmektedir. Çenenin içine tam anlamıyla sığmayan dişler de operasyon geçirebilmektedir . Fakat bu durum için ortodonti tedavi gerekmektedir . Ortodontide ön hazırlığın yapılması için diş çekimleri yapılabilmektedir . 20’lik dişler en çok diş çekimine sebep olan durumdur . Aynı şekilde dişlerin de çekilerek diş etinden kurtarılması gerekmetedir .
Kanal tedavisi ise dişin kurtarılması için başvurulacak son yöntemdir. Dişte oluşan bakteriler , diş pulpasına ilerlemektedirler . Bu sayede enfeksiyona sebep olmaktadır . Enfeksiyona neden bakterilere ya ilaç kullanılması önerilmekte ya da kanal tedavisi önerilmektedir . Tüm bunların yeterli olmadığını fark edildiğinde hasarlı diş çekilmektedir.
Aynı zaman da diş eti rahatsızlıkları da diş çekimi ile sonlanabilmektedir . Bu durumda hastalar en çok diş çekimi hangi durumlarda olur ? Nasıl yapılır ? sorusunu sormaktadır . Diş eti rahatsızlıkların başlıca sebebi dişlerin gevşeyerek yerinden çıkmasıdır . Diş ve ağız sağlığı açısından bu durum önem taşımaktadır . Bu sebepledir ki bazı diş eti rahatsızlıklarında diş çekimi önerilebilmektedir .

Diş çekimi nasıl gerçekleştirilmektedir ?

Diş çekimi yapacak olan kişinin mutlaka eğitimini almış cerrahi alanda uzman olması büyük önem taşımaktadır . Bazı hastalarda uzman hekim çok daha güçlü anestezi kullanmaktadır . Bu anesteziye genel anestezi de denmektedir . Bu sayede hasta tüm tedavi boyunca uyumuş olacaktır . Bu işlem en çok gömülü 20’lik diş uygulmasında görülmektedir .
Diş çekiminde lokal anestezi , sadece işlem görecek dişin olduğu kısmı etkileyecektir . Bu sayede hasta uyanık kalacaktır . Fakat anestezi sayesinde olan biteni hissetmeyecektir . En yaygın anestezi yöntemi lokal anestezidir .
Diş çekimi 10 – 15 dakikalık bir işlemdir . Diş hekimi , kemik dokusunu kesip sonrasında forseps denilen özel bir alet yardımıyla dişi tutacaktır . Dişi ileri geri hareketler yaparak çıkaracaktır .
Çoğu zaman çürük bir diş çekilme esnasına gelene kadar oynamaya başlar . Bu sebeple çekim işlemi kolay gerçekleştirilmektedir. Bazı durumlarda ise diş birkaç parça halinde çıkabilmektedir .