Çürük Diş Tedavisi

Hemen hemen her yaş grubunda görülen diş çürükleri, büyük oranda önlenebilmektedir. Dişin yüzeyindeki sert mine tabakasının onun altındaki, dentin dokusunun ve kimi durumlarda da kökleri örten sert dokuda meydana gelen hasar, çürük diş olarak tanımlanabilir. Diş çürükleri çeşitli belirtiler ile ortaya çıkar. Hastanın çürük diş belirtileri göstermesi durumunda vakit kaybetmeden çürük diş tedavisi gerçekleştirmek amacıyla diş hekimine başvurulması gerekmektedir.

Diş Çürümesinin Sebepleri Nelerdir?

Dişlerin çürümesine neden olan birçok faktör bulunmaktadır. Dişlerde oluşan plaklar, çürüklere yol açan ana nedenler arasında yer almaktadır. Ayrıca çok fazla şekerli, nişastalı gıdaların tüketilmesi, dişlerin fırçalanmaması durumunda da ağızda meydana gelen bakteriler çoğalarak diş çürümesine sebebiyet verebilir. Diş çürümesi sonucu çeşitli ağrı ve şişlikler meydana gelebilir. Hastalığın ilerlememesi için vakit kaybedilmeden diş çürüğü tedavisi yapılmalıdır.

Çürük Diş Belirtileri Nelerdir?

Ağızda meydana gelen çürük diş belirtileri çürüğün dişte bulunduğu bölgeye, boyuta ve derinliğe göre değişiklik gösterebilir. Bu belirtiler şu şekilde sıralanabilir; dişlerin normalden daha hassas olması, dişte meydana gelen ağrı, diş yüzeyinde görülen kahverengi, siyah, beyaz boyalar, ağız kokusu gibi semptomlar diş çürüğü belirtileri arasında yer almaktadır.

Çürük Diş Nasıl Teşhis Edilir?

Çürüğün fark edilebilmesi için hastanın diş hekimine muayene olması gerekmektedir. Diş hekiminin gerçekleştireceği muayene sonrası uygulanan tetkikler ve yöntemler ile dişlerde meydana gelen hassasiyet, boşluklar ve çürükler tespit edilmektedir. Diş köklerinde meydana gelen çürüklerin fiziki muayene ile tespit edilmesi mümkün değildir. Hastanın diş köklerini ve sinirlerini görüntülemek için diş röntgeni çekilmelidir. Hastaya uygulanan tüm tetkikler ve muayene sonrası çürük diş tedavisi belirlenmektedir. Teşhis ve tedavinin gecikmesi durumunda diş kayıpları meydana gelebilir.

Çürük Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çocuklarda, gençlere ve ileri yaş hastalara diş çürüğüne rastlamak mümkündür. Diş hekimi tarafından gerçekleştirilen tedavinin başarılı olabilmesi için düzenli diş kontrolü yapılması gerekmektedir. Hastaya uygulanılacak diş tedavisi, çürüklerin ve boşlukların boyutuna göre farklılık gösterebilir. Boşluklar yeni başlıyor ve henüz çürük meydana gelmemiş ise florür tedavisi uygulanabilir. Bu tedavi çürük hemen oluşmadan yapılmaktadır. Çürüklerin ilerlemesi durumunda dişin dolguyla tedavisi gerçekleştirilir. Diş dolgusu düzenli bakım sağlandığı taktirde uzun süre kullanılabilir. Çürüğün diş köküne ulaştığı durumlarda kanal tedavisi yapılır. Çürük diş tedavisinde hastaya uygulanılacak son tedavi ise diş çekimidir. Hastaya uygulanılacak herhangi bir tedavi yönteminin kalmaması durumunda diş çekimi yapılır.