Diş Ağrısını En Çabuk Ne Keser ?

Diş Ağrısı belirtileri nelerdir ?

Diş ağrısı yaşadığımız en zorlu ağız problemlerinden biridir . Dişlerde meydana gelen çürükler , eski dolgulardan kaynaklanan sızıntılar , diş eti problemlerine bağlı olarak gelişen hassasiyet gibi sorunlar diş ağrısını beraberinde getirmektedir . Diş genellikle hafif olmasıyla beraber bazen ciddi ağrılara da sebebiyet verebilmektedir . Özellikle sinir dokusunun sorun yaşamasına karşı gelişen bu ağrılar şiddetli ve dayanılmaz olmaktadır. Çeneye ve başa vuran ağrılar da diş sorunlarına örnek gösterilecek olan sorunlardır .

Diş ağrıları ne zaman ortaya çıkmaktadır ?

Diş ağrısının pek çok sebebi olabilmektedir . Tedavi için önce ağrının nedeni öğrenilmelidir . Diş ağrısının en sık rastlanan sebebi diş çürükleridir . Çoğu zaman diş çürükleri hastanın temizlemeye zorlandığı dişlerin ara yüzlerinde başlar . Başlangıç aşamasında hasta fark etmeyecektir diş çürüğü ileri seviyelere ulaştığı zaman hasta hissetmeye başlar ve uzman hekime başvurur . Diş ağrısı diş çürüklerinin yanın diş eti problemlerinden de kaynaklanabilmektedir . Özellikle diş aralarında ki taşların temizlenmemesi ve diş etine zarar vermesi de etkendir . Bu ve bu gibi durumlarda diş ağrısı oluşabilmektedir . Halk arasında 20’lik diş olarak geçen üçüncü büyük azı dişleri de çenenin en arkasında bulunduğundan sıklıkla sürmeye yer bulamaz ve gömülü olarak kalırlar . Sürme aşamasında öndeki dişlere baskı yaparak ağrıya sebep olabilmektedir .

Diş ağrısının tedavisi nedir ?

Diş ağrısının tedavisi öncelikle ağrının sebebi bulunmalıdır . Sebebi bulunduktan sonra tedavi yöntemleri gözden geçirilmektedir. Diş hassasiyeti sebebiyle gelişen diş ağrısı çekiyorsanız giderilmesi için hassasiyet giderici ürünler kullanmalısınız . Eğer ağrı diş çürüğünden kaynaklanıyorsa çürük diş mutlaka tedavi edilmelidir . Dişin pulpasına henüz ulaşmamış çürükler için dolgu tedavisi yapılabiliyorken ileri seviye çürükler için kanal tedavisi gerekmektedir . Özellikle gece çekilen diş ağrılarının sebebi hormonal değişikler , damar içi basıncın artması ve damarsal genişlemelerin diş üzerine sinirsel baskı yapmasıyla ilgilidir . Gece başlayan diş ağrıları için en kesin çözüm diş hekimine başvurulmasıdır .

Diş ağrısının geçirilebilmesi için yapılan yanlışlar nelerdir ?

Diş ağrısı herkesin de bildiği gibi dayanılmaz bir sorundur. Ancak diş ağrılarının geçirilmesi için yapılan yanlışlar söz konusudur . Özellikle ağrıyan dişe alkol koymak bunların başında gelmektedir . Alkol geçici olarak ağrıyı kesecektir ancak diş ve diş etlerine ciddi hasar verecektir . Bir diğer ağrı geçirme tekniği ise kolonya koymaktır. Halk arasında sıklıkla kullanılan bu teknik son derece yanlıştır . Diş ağrısı için yapılabilecek en kesin çözüm bir diş hekimine başvurulmasıdır.