Diş Beyazlatma Tedavisi

Beyaz gülüşlere sahip olmak hem genel sağlığımız hem de estetik açıdan büyük bir öneme sahiptir. Dişlerdeki şekil ve renk bozukluğu kişiyi psikolojik açıdan olumsuz etkiler. Bu sebeple birçok diş hekimi tarafından dişlerindeki renk bozukluğundan muzdarip hasatlara diş beyazlatma tedavisi yapılmaktadır. Diş beyazlatma tedavisi kapsamında dişlerin yüzeyindeki mine yapısında oluşan maddeler farklı yöntemler ile giderilmekte ve beyaz gülüşlere erişilmektedir.

Diş Beyazlatmaya Neden İhtiyaç Duyulur?

Dişlerin beyaz yapısı farklı nedenlere bağlı olarak renk değiştirebilir. Bebeklik döneminde ya da anne karnında kullanılan ilaçlar, günlük hayatta sıklıkla tükettiğimiz yiyecek ve içecekler dişlerde renklendirmeye sebep olabilir. Dişlerde oluşan renk değişimleri dişin içini etkilemiş ve fırça ile giderilmeyen lekeler ya da diş yüzeyine yapışmış, kahve – çay gibi maddeler nedeniyle oluşan renklendirmeleri içermektedir. Her iki renk değişiminde de diş beyazlatma tedavisi uygulanabilir.

Diş Beyazlatma Etkisi Ne Kadar Sürer?

Diş beyazlatma tedavisinde diş renginin ne kadar açılacağı dişin yapısına göre farklılık gösterebilir. Hemen hemen herkese uygulanan diş beyazlatma tedavisinde öncelikli olarak diş hekimi tarafından hasta muayene edilmektedir. Dişlerini beyazlatmaya engel herhangi bir diş ve diş eti sorunu olmayan kişiler diş hekiminin onayı ile diş beyazlatma tedavisi yaptırabilir. Ağzında çürük olan ya da çeşitli diş eti hastalığı olan kişilere ilgili tedavi yapıldıktan sonra diş beyazlatma uygulaması yapılmaktadır. Diş beyazlatma tedavisi genellikle büyüme ve gelişimini tamamlamamış kimselere, gebelere ve emziren annelere önerilmemektedir.

Diş Beyazlatma Yöntemleri Nelerdir?

Gelişen teknoloji ile birlikte birçok yeniliğe olanak sağlayan estetik diş tedavileri alanında uygulanan diş beyazlatma yöntemleri daha parlak ve beyaz dişlere kavuşmaya imkân sağlamaktadır. Diş beyazlatma yöntemleri, 4 farklı şekilde gerçekleştirilmektedir.

• Ev Tipi: Diş hekiminin belirlediği ortama uygun olacak şekilde hastaya beyazlatma jelinin uygulanması ve hastanın beyazlatma plağını kullanması ile gerçekleşmektedir.
  • Ofis Tipi: Diş hekiminin gerekli muayeneyi yapması ardından özel jel ve diş patını dişlere uygulanmaktadır. Ofis tipi diş beyazlatmada ışın sağlayan lazer hastanın ağzına uygun bir şekilde yerleştirilmektedir.
  • Tek Diş Beyazlatma: Dişlerde kalıcı renk bozulmaları oluşması durumunda uygulanmaktadır.
  • Kombine Beyazlatma: Hem ev hem de ofis tipi beyazlatma tedavilerinin bir arada uygulanmaktadır.