Diş Eti Çekilmesi Nedir?

Diş etinin, diş kökü üzerinden geriye doğru çekilmesinden dolayı kökün açığa çıkması durumuna diş eti çekilmesi denir. Yaşla birlikte diş etlerinin çekilme olasılığı artar. Çevresel ve genetik faktörlerden dolayı da erken yaştaki bireyler de dişeti çekilmesi görülebilir.

Diş eti çekilmesi diş çürümesine neden olabilecek ciddi bir sorundur. Dişlere gereken özen gösterilmediğinde diş eti iltihabına neden olabilir. Bu, diş etlerinin çekilmesine ve kök yüzeylerinin açığa çıkmasına neden olacaktır. Dişeti çekilmesi diş köklerinin açığa çıkması nedeniyle diş çürümesine neden olur ve bu çürükler sonucu diş kayıpları olacaktır. Dişlerinize özen göstermeniz dişlerinizin daha uzun süre dayanmasını sağlayacak ve orijinal dişleriniz ağzınızda daha uzun süre dayanacaktır.

Dişlerinize bakım yaparken diş hassasiyetine uygun fırça ve diş ipi kullanılmalıdır. Diş bakımlarının yanlış yapılması dişlerin zarar görmesine, çekilmesine neden olacak ve bu da sonunda diş kaybına neden olacaktır.

diş eti çekilmesi

Diş Eti Çekilmesi Belirtileri Nelerdir?

Diş eti çekilmesi belirtileri ilk olarak dişlerde hassasiyetle ortaya çıkar. Çekilme ilerledikçe dişler belirgin şekilde uzar ve dişte lüksasyon denilen sallanma başlar. Bununla birlikte diş fırçalarken, elma gibi sert yiyecekleri yerken veya normal zamanlarda diş etlerinde kanama, dişeti ağrısı, dişler arasında boşluk oluşması, soğuk-sıcak veya ileri vakalarda nefes alıp verirken bile hissedilen sızı ve diş eti hassasiyeti, diş etlerinde morarma veya kızarıklık, diş etlerinde şişme ve diş eti çekilmesinin belirtilerin bazılarıdır.

Diş Eti Çekilmesi Nedenleri Nelerdir?

Diş eti çekilmesi nedenleri şu şekilde sıralanabilir:

• Yaşlılık,
  • Genetik yatkınlık,
  • Sigara kullanımı,
  • Sert kıllı diş fırçası kullanmak,
  • Dişleri ve diş etlerini zıt yönde ve kuvvetlice fırçalamak,
  • Dişlerdeki çapraşıklık,
  • Hijyen eksikliğinden dolayı yoğun diş tartarı ve bakteri plağı,
  • Kontrolsüz diyabet hastalığı ve ciddi sistematik hastalıklar,
  • Yanlış yapılmış dolgular ve kaplamalar,
  • diş eti çekilmesiDiş gıcırdatmak veya sıkmak,
  • Diş eti iltihabı, diş etlerinde dejeneratif değişiklikler,
  • Kötü beslenmeden dolayı bağışıklık sisteminin zayıflaması,
  • Kalp ilaçları, antidepresanlar ve doğum kontrol hapları gibi ilaçların kullanımları,
  • Hamilelik ve menopoz gibi hormonal değişikliklerden dolayı dişeti çekilmesi olabilir.

Diş Eti Çekilmesinin Tedavisi

Dişeti çekilmesi için farklı tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Diş eti hastalığını tedavi etmek için önce diş hekimine başvurulmalıdır. Diş hekiminiz diş eti çekilmesini küçük bir ameliyatla veya doktorunuzun tarif edeceği koruyucu yöntemlerle tedavi edebilir. Bu önlemlerden kısaca bahsedecek olursak; yumuşak bir diş fırçası kullanmak, dişlerimizi diş hekiminin önerdiği şekilde fırçalamak, diş suyu veya gargara kullanmak, sigara ve tütün ürünlerini bırakmak veya sınırlandırmak için bol sıvı tüketmek, diş eti çekilmelerinin tedavisinde önemli yöntemlerdir.

Ancak diş eti çekilmesi bu tedavilerin etkili olmayacağı kadar şiddetliyse ameliyat gerekir. Ya da dişlerin çekilip protezlerle değiştirilmesi gerekir. Bu süreçlerin ortaya çıkmaması için dişlerin önemini ve gerekli hassasiyeti gösterecek şekilde ağız bakımını zamanında yapmak gerekir. Kısacası dişlerinizi korumak için diş bakımınızı zamanında ve doğru bir şekilde yapmak gerekir.