Diş İmplantı Kimlere Uygulanabilir?

Diş İmplantı

İmplant tedavisi günümüzde diş hekimleri tarafından eksik dişlerin tedavisinde sıklıkla kullanılmaktadır. İmplant tedavisinde çene kemiğinin içerisine titanyumdan yapılmış vidalar yerleştirilmektedir. Diş implantı tedavisi sunduğu avantajlar nedeniyle tercih edilmektedir. Komşu dişlere zarar vermeden gerçekleştirilen implant tedavisi doğal diş gibi hastanın kolaylıkla yemek yemesine, konuşmasına imkan sağlar. Diş eksiği olan birçok hasta implant tedavi yöntemine başvurmak istemektedir.

İmplant Yapımında Kemik Yapısı Önemli Midir?

Hastaya diş hekimi tarafından implant tedavisi uygulanabilmesi için hastanın implantı destekleyici kemik yapısına ve sağlıklı diş etlerine sahip olması gerekir. İmplant yapımında kemik yapısı büyük önem taşıyor. Çünkü ince ve erimiş kemik diş eti dokusu etrafında estetik sorunlara neden olabilir. Hastaya implant tedavisi gerçekleştirilmeden önce muhakkak diş hekimi tarafından detaylı klinik muayene yapılmalıdır. Hastanın genel muayenesi sonrası çeşitli görüntüleme tekniklerinden faydalanılmaktadır. Hastanın panoramik röntgeni alınarak çene kemiğinin durumu ve implant yapılacak olan bölgede ki kemik yoğunluğu ölçülür. Eğer implant yapılacak bölgede kemik yoğunluğu azsa kemik grefti yapılarak bölgenin kemikleşmesi beklenir.

Diş İmplantı Tedavisi Kimlere Yapılabilir?

İmplant çene kemiğine yerleştirilen ve protezlere destek için yapılan yapay diş kökleridir. İmplant diş tedavisi diş hekimleri tarafından hastalara yaygın olarak kullanılan tedavi yöntemleri arasında yer almaktadır. Genel sağlık durumu iyi olan, sağlıklı dişetleri ve çene kemiklerine sahip hastalarda implant tedavisi oldukça başarılı sonuç verir.

İmplant tedavisi, hiç dişi olmayan alt ve üst çenelerde aşırı kemik erimesi sonucunda hastanın protezini kullanamadığı durumlarda gerçekleştirilebilir. Tek bir dişin kaybı durumunda kaybolan dişin yanındaki her iki dişi küçültmeye gerek kalmadan eksik diş yerine de implant yapılabilir.

Diş İmplantı Tedavisi Öncesi Nelere Dikkat Edilmelidir?

İmplant tedavisinde amaç eksik olan dişlerin fonksiyonunu ve ağızdaki estetik görünümü tekrar sağlamaktır. Bu nedenle çene kemiğine yapay diş kökü yerleştirilir. İmplant vidaları belirli kalınlığı ve genişliği olan yapılardır. Bu nedenle implant konulması öngörülen bölgede, çene kemiğinin, bu implant vidasını kabul edecek yükseklik ve genişliğe sahip olması gerekmektedir. Ayrıca kemiğin kalitesi ve başarısı için diş etlerinin de sağlıklı olması da oldukça önemlidir.

Diş İmplantı Tedavisi Sonrası İyileşme Süreci

Hastaya uygulanan implant tedavisi sonrası merak edilen sorular arasında diş implant tedavisi sonrası iyileşme süreci yer almaktadır. İyileşme süresi hastaların bünyesine göre değişiklik gösterebilir. İmplant yerleştirildikten sonra kemikle bütünleşmesi için belirli bir süre geçmesi gerekir. Bu süre 3-6 ay arasındadır. Hastanın iyileşme aşamasında diş hekiminin gerek görmesi durumunda hastaya geçici bir protez daha yapılabilir. İyileşme süresi sırasında hasta belirli aralıklarla diş hekimi kontrolünü aksatmadan devam etmelidir.