Diş Kanal Tedavisi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Diş Kanal Tedavisi

Diş hekimleri tarafından uygulanan diş kanal tedavisi günümüzde yaygın olarak gerçekleştirilen diş tedavi yöntemlerindendir. Kanal tedavisi yaptıracak hastalar sürecin ağrılı bir uygulama olduğunu düşünerek tedaviyi sürekli olarak erteleme eğilimindedir. Günümüzde gelişen teknolojiye paralel olarak diş kanal tedavisi daha ağrısız ve konforlu bir şekilde yapılmaktadır. Hastaya uygulanan kanal tedavisinde amaç dişlerde meydana gelen ağrıları sona erdirmektedir. Diş ve çevre dokuların uyuşturulması ile başlayan kanal tedavisinin süresi ağrıyan dişlerin sayısına bağlı olarak farklılık gösterebilir. Hastalar, dişlerin daha ciddi problemlere sebebiyet vermemesi için vakit kaybetmeden diş hekimine danışmalıdır.

Diş Kanal Tedavisi Nedir?

Halk arasında kanal tedavisi olarak bilinen endodonti tedavisi, dişin hasarlı ya da enfekte olmuş özünün çıkarılarak dişin dezenfekte edilmesini ve tekrar kapatılması sürecini ifade etmektedir. Endodonti tedavisi, dışarıdan dişe alınan herhangi bir darbe sonucu çatlaması ya da derin çürüklerin oluşması durumlarında dişteki bakterilerin artması ile enfeksiyon oluşmasına sebep vermektedir. Bu durumda hastaya endodonti uygulanır. Tedavinin geciktirilmesi kemik ya da diş kaybına yol açabilir. Bu nedenle endodonti tedavisi dişin kurtarılması amacıyla zamanında tedavi edilmelidir.

Kanal Tedavisi Hangi Durumlarda Hastaya Yapılmaktadır?

Dişlerinde ağrı olan hastalar ağrının geçmesi için diş kanal tedavisinin gerekli olup olmadığını merak etmektedir. Her diş ağrısının tedavisinde endodonti tedavisi uygulanmamaktadır. Öncelikli olarak ağrıya sebep olan etken belirlenmelidir. Bu doğrultuda diş hekimi uygulanılacak tedavi yöntemine karar vermelidir. Diş kanal tedavisi çoğunlukla çürük ya da derin kırıkların meydana geldiği dişlere yapılır. Ancak travma sonucu diş kemiğinde oluşan çatlaklar nedeniyle de diş hekimleri tarafından kanal tedavisi gerçekleştirilmektedir. Diş kanal tedavisinin uygulandığı durumlar şu şekilde sıralanabilir;

• Diş etinin şişmesi,
  • Çatlamış dişler,
  • Derin çürükler,
  • Koyulaşmış diş etlerinin tedavisinde diş hekimin onayı ile endodonti tedavisi uygulanmaktadır.

Kanal Tedavisi Sonrası Ağrı Olur Mu?

Ağrılı bir işlem olarak bilinen kanal tedavisi aslında zannedildiği kadar ağrıya sebep olmamaktadır. Her insanın ağrı ve acı eşiğinin farklı olması sebebiyle hissedilen ağrıda farklılık göstermektedir. Endodonti tedavisi sırasında oluşan ağrı hissi, iltihabi durumlardan kaynaklanır. Endodonti tedavi sonrası dişte oluşan hassasiyet ağrıya sebep olabilir. Bu ağrının giderilmesi için tedavi sonrası hastaya diş hekimi tarafından ağrı giderici ilaçlar verilmektedir.