Diş Kanal Tedavisi Nedir?

Diş Kanal Tedavisi

Günümüzde diş kanal tedavisi yaygın olarak uygulanan diş tedavi yöntemleri arasında yer almaktadır. Kanal tedavisinde amaç, çürümüş dişleri onararak kurtarmaktadır. Dişin merkezinde iplik şeklinde olan dokunun çıkarılma işlemi kanal tedavisi olarak tanımlanmaktadır. Kanal tedavisinde; hasar gören doku (pulpa) çıkarıldığında geriye kalan boşluk temizlenmektedir. İlerleyen süreçte diş formatı şekillendirilerek diş hekimi tarafından tekrar doldurulmaktadır. Kanal tedavisi yaptırmak isteyen birçok hasta, tedavi süreci ve kanal tedavisi fiyatları ile ilgili bilgi sahibi olmak istiyor.

Diş Kanal Tedavisi Neden Yapılmaktadır?

Dişin siniri ya da dokusu çeşitli nedenlerle tahrip olmaktadır. Dişte oluşan çürükler, çatlak, kırılma gibi durumlar dişin yapısına zarar vermektedir. Ortaya çıkan tahribat iltihaba neden olabilir. Hastanın bu durumda vakit kaybeden diş hekimine muayene olması gerekmektedir. Kanal tedavisi; çatlayan diş, derinleşen çürük, dişe yapılan darbeler nedeniyle diş dokusunda oluşan hasar sonucu başvurulan uygulamalar arasında yer almaktadır. Diş dokusunun enfeksiyon kapması ve tedavi edilmemesi dişi çevreleyen kemikte ağrıya neden olmaktadır.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diş kanal tedavisi, birden fazla seans gerektirecek adımlardan oluşmaktadır. Öncelikle diş hekimi, kök kanalların şeklini görmek için röntgen film çekmektedir. Diş hekimi lokal anestezi yöntemi ile dişin yakınındaki alanı uyuşturmaktadır. Daha sonra kök kanalına erişim deliği açılmaktadır. Hekimin açtığı delikten çürümüş sinir dokusu, zararlı bakteriler çıkarılır ve temizlenir. Boşluğa geçici dolgular yerleştirir. İyileşmeden emin olduktan sonra kanallar özel dolgu malzemesiyle doldurulmaktadır.

Kanal Tedavisi Fiyatları

Diş ağrısı yaşayan birçok hasta kanal tedavisi fiyatları ile ilgili araştırma yapmaktadır. Alanında uzman diş hekimlerimiz tarafından gerçekleştirilen diş uygulamaları arasında yer alan kanal tedavisi fiyatları ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak için bizleri arayabilirsiniz.

Kanal tedavisinin ağrılı bir süreç olup olmadığı da hastalar tarafından merak edilmektedir. Hastaya uygulanan kanal tedavisinde diş uyuşturulmaktadır. Bu nedenle kanal tedavisi ağrılı bir işlemdir. Tedavinin süresi dişin durumuna bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Ayrıca tedavinin süresini; hastanın dişindeki kök sayısı, kök kanallarındaki enfeksiyonda etkilemektedir. Genel itibarıyla kanal tedavisi birkaç seans içinde yapılmaktadır.

Kanal Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Diş kanal tedavisi sonrası hastanın dikkat etmesi gereken belirli hususlar bulunmaktadır. Tedavi sonrası yavaş yavaş dişler iyileşmeye başlamaktadır. İyileşme sürecinin tamamlanması için hastanın, uzman diş hekiminin tavsiyelerine uyması oldukça önemlidir. Bu süreçte hasta, kanal tedavisi bitene kadar sert veya kabuklu yiyecekleri ısırmamalıdır. Hastanın bu süreçte günlük diş temizliğini aksatmadan devam etmesi gerekmektedir. Ayrıca hasta, diş fırçalama dışında günde en az bir kere diş ipini de kullanmalıdır. Tedavinin tamamlanması ardından şekerli gıdaların tüketimi de belirli bir süre için azaltılmalıdır. Hasta, kanal tedavisi sonrasında diş kontrollerine aksatmadan devam etmelidir.