İmmediat İmplant Nedir?

İmmediat implant tedavisi geleneksel implant tedavisinde olduğu gibi birinci ve ikinci aşamaları beklemek yerine, kaybolmakta olan veya kırılmış dişin hemen çekilip yerine implant tedavisi uygulanması işlemidir. Bu süreç içerisinde çene kemiği yapısı ve formu önem taşımaktadır. Çene kemiği eksikliği durumunda ek olarak kemik grefti tedavisi uygulanmaktadır. Bir dişi kırılmış veya bir dişini kaybetmek üzere olan kişiler için, hemen implant yerleştirme, uygun bir diş tedavisi seçeneğini temsil etmektedir.

İmmediat İmplant

Kimler Hemen İmplant Tedavisi Yaptırabilir?

Ön muayene ve değerlendirmeden sonra kişinin ağız ve çene yapısı uygunsa, immediat implant tedavisi hemen uygulanabilmektedir. Geleneksel implant tedavisi için kişinin dişlerinin çıkarılması ile implant yerleştirilmesi ortalama üç veya altı ay bekleme süresi vardır.

İmmediat implant tedavisi genel olarak kişinin ön dişlerine uygulanmaktadır. Çene kemiğinde herhangi bir lezyon, iltihap durumlarında immediat implant tedavisi uygulanmamaktadır. Lezyon veya iltihaplı diş eti veya çene kemiği durumunda öncelik bu durumların düzeltilmesidir. Kişi bu problemlerden sonra immediat implant tedavisi uygulatabilmektedir.

İmmediat İmplant Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

• Diş çekiminin iyileşme süresi beklenmediği için sürenin de azalması

• Çenede diş çekimi sonrası oluşan boşluğun kemik ile dolması için gereken sürenin atlanması

• Cerrahi işlem sayısının daha az olması• Toplam tedavi maliyetinin düşürülmesi

• Yeterli sayıda implant yerleştirilme imkanının olması

• Geçici sabit protez sayesinde dişsiz geçen sürenin azalması

• İmplantın kemikle kaynaşma olasılığının artabilmesi

• Alveol kemiğinin dikey ve yatay boyutunun korunarak optimal implant boyutunun yerleştirilmesine olanak sağlanması

• Diş eti formunun korunması

İmmediat İmplant Tedavisi

İmmediat İmplant Tedavisinden Sonra Neler Yapılmalı?

İmmediat implant üstü geçici protez kullanıldığı durumlarda kişinin yumuşak besinler yemesi önerilmektedir. Bu durum dışında ilaçların düzenli kullanılması ve buz kompres uygulanması yeterli olmaktadır.

İmmediate İmplant Nasıl Yapılır?

Tüm dişlerde kayıp olması gibi durumlarda, tedavi öncesi diş durumunun implant yapılmasına izin verip vermediği araştırılmaktadır. Eğer bölgede yeterince kemik bulunmaktaysa immediat implant uygulanabilmektedir.  Rahatsızlık görülmediğinde diş çekimi sonrası implant vidalanarak çene kemiğine yerleştirilebilir. Ancak çekilen dişlerde enfeksiyon veya enfeksiyona bağlı kistler görülmemesi gerekmektedir. Genellikle ön bölgedeki estetik gülüşü etkileyen vakalarda, aynı gün implant üzerine protezler takılabilmektedir. İmmediat implant uygulaması süreyi kısaltması ve cerrahi işlem sayısını azaltması bakımından kişiye oldukça rahatlık sağlamaktadır. Seans başlamadan önce hastaya sedasyon – lokal anestezi yapılmaktadır.

İmmediate İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

İmplant uygulanacak dişsiz çene bölgesinde diş etiği kesilerek kemik dokusu içine implant uygulanmaktadır. Tedavi süreci özel bir durumunuz yoksa standart implant tedavi sürecindeki gibidir.    Öncelikli olarak immediat implant tedavisinin uygulanacağı alanın 3 boyutlu çene tomografisi çekilmektedir. Kemik dokusu incelenerek kemik dokusunun tüm sınırları belirlenmektedir. Cerrahi işlem öncesi tomografi sayesinde uygulanacak implantın eni ve boyu belirlenmektedir.

İmmediat İmplant

Çene kemiği implant yapılması için müsait ise, aynı seansta yeterli implantların yapılması ile geçici protez dişler takılabilmektedir.İmplant için hastaya özel implant anahtarı üretilebilmektedir. Kılavuz adı verilen bu anahtar işlem sırasında ağıza uyumlanmaktadır. Bu sayede 3 boyutlu çene tomografisinde belirlenen implant dişetine dikiş işlemi gerektirmeden uygulanabilmektedir. Kişiye özel cerrahi anahtar yardımı ile yapılan işlem sonrası dikiş olmadığında kişinin yüzünde şişme olmamakta ve iyileşme sırasında çok az acı-ağrı hissedilmektedir. Navigasyon cerrahisi olarak da adlandırılan bu implantlar sayıca çok implant uygulandığında daha başarılıdır.

İmmediate İmplant Sonrası Gelişebilecek Komplikasyonlar

Cerrahi işlem uygulandığı için yüzde kızarıklık, morarma, şişlik, sızı ve ağrı olabilmektedir. İyileşme sürecinde komplikasyonlar olmuş olması normal karşılanmaktadır. Gelişen bu komplikasyonların şiddeti yapılan implant sayısına göre değişiklik göstermektedir.  Bir operasyonda yapılan implant sayısı iyileşme sürecinde etkili olmaktadır. Bu süreci en aza indirgemek için tedavi sonrası ağız ve diş bakımı yapmak oldukça önemlidir. İşlem sonrası sıcak ve soğuk yiyeceklerden uzak durulmalı, diş hekiminin önerilerine uyulmalıdır. Genellikle kısa süreli olan komplikasyonlar çok şiddetli olmamaktadır.

İmmediate İmplantın Avantajları Nelerdir?

• Diş çekiminin iyileşme süresi beklenmediği için sürenin de azalması

• Cerrahi işlem sayısının daha az olması

• Toplam tedavi maliyetinin düşürülmesi

• Yeterli sayıda implant yerleştirilme imkanının olması