İmplant Tedavisi Neleri Kapsar?

Diş tedavileri farklı sebeplere bağlı olarak hastalara uygulanmaktadır. En sık uygulanan diş tedavileri arasında implant yer almaktadır. Kişinin genel sağlık durumu, implant tedavisi için oldukça önemlidir. Bu sebeple hastanın genel sağlık durumu ayrıntılı olarak incelenmektedir. Diyabet, kalp, tansiyon gibi hastalıklarının, bruksizm (diş gıcırdatma) gibi sorunlarının, alkol ve sigara gibi bağımlılık sahibi olduğu maddelerin olup olmadığına bakılır. Daha sonrasında ağız içi kontrol edilerek dişler, diş etekleri ve kemiklerin durumu incelenerek dişlerde var olan sallanma, enfeksiyon, çürük ve protezler tespit edilmektedir.

İmplant Tedavisi Aşamaları

Kişinin çene yapısı, kapanışı ve hareketleri incelenir, varsa kapanış bozuklukları tespit edilir. Yapılan tüm bu incelemeler sonucunda ilk muayene ile hastanın implant için uygun olup olmadığına karar verilir. Ardından panoramik veya üç boyutlu görüntü (tomografi) ile radyolojik muayene yapılır. Yeterli kemik olup olmaması ve kalitesinin nasıl olduğuna dikkat edilerek hangi implanta uygun olduğunuz, implantın boyu ve şekli belirlendikten sonra estetik değerlendirmeler yapılarak hastaya en uygun üst yapı seçimine karar verilir.

İmplant Sonrası Protezlerim Yapılana Kadar Dişsiz Mi Kalacağım?

İmplant tedavilerinde kişinin ağzında bulunan diş eksikliğinin sayısına bağlı olarak, geçici diş protezi uygulamaları yapılmaktadır. Eğer kişinin fazla diş eksikliği durumunda geçici hareketli protez veya sabit diş protezinden herhangi biri uygulanmaktadır. Kişinin tam dişsiz durumunda ise Fast-Fixed tekniği ile sabit geçici protez diş yapılır.

Diş Çekimi Yapılıp Aynı Seans İmplant Uygulaması Yapılabilir Mi?

Alanında uzman cerrahın panoramik röntgen sonrasında yapılan kontrollere göre kişinin ağız ve çene kemiği uygun ise diş çekiminden sonra implant tedavisi uygulanmaktadır.

İmplant Yapıldıktan Sonra Nasıl Bir Ağız Bakımı Uygulamalıyım?

Operasyondan tam 36 saat sonra kişinin ağız bakımı uygulamalarına başlamaları tedaviyi pürüzsüz kılmaktadır. 2 hafta boyunca kişinin tuzlu su ile gargara yapması (ılık suya ¼ çay kaşığı tuz) ağız sağlığı için önem bir hal almaktadır.

İmplant Tedavisi

İmplant Tedavisinde Cerrahi İşlem Ne Kadar Sürer?

İmplant tedavi süresi kişinin anatomik yapısına göre farklılık göstermektedir. Fakat süreç, kişinin tedaviye cevap verme süresi, implant sayısı, tedavinin planlanması gibi koşullara bağlı olarak değişebilmektedir. İlk aşamada çene kemiğine yapay kemik uygulanması 10 dakika ile yarım saat arasında sürmektedir. Çene yapısı dar olan kişilerde ise bu süre bir saate kadar uzayabilir. Daha sonrasında uygulanan yapay tabanın kemikleşme süreci, dişlerin yerleştirilmesi ve tamamen sağlıklı bir ağız sağlanması için yaklaşık 3 ila 8 aya kadar değişim gösteren bir süre söz konusudur.

İmplant Yapıldıktan Sonra Nasıl Beslenmeliyim?

Diş implantı uygulaması yapıldıktan 2 saat sonrasında kişinin beslenmesi gerekmektedir. Bu 2 saat içerisinde kişi beslenmemelidir. 2 saat sonraki dönem içinse sıcak yiyecekler tüketmemeli, daha çok soğuk, ılık besinlerle ( dondurma, süt ve süt ürünleri gibi ) beslenmelidir. Tedavi ve ağız sağlığı için kişinin ilk 1 hafta içerisinde sıcak yiyeceklerden ve içeceklerden uzak durması önem taşımaktadır.

İmplant Öncesi Tomografi Çektirmek Zorunlu Mudur?

İmplant gibi cerrahi işlem gerektiren tedaviler için üç boyutlu görüntüleme yöntemleri ile elde edilen bilgiler tedavi için önem taşımaktadır. İki boyutlu röntgenlerden farklı olarak kemiğin implant yapılabilecek kalitede olması, kemik iç yapısı ve kalınlığı, eğer var ise üst üste binmiş olan yapılar, lezyon veya kistler doğru bir şekilde görüntülenebilmektedir. Bu da ameliyata başladıktan sonrasında kemik yapısının uygun olmadığını görüp kişinin boş yere cerrahi işlem görmesini yüksek oranda engellemekte, ameliyat başarısını ise arttırmaktadır. Aynı zamanda implant süreci çok daha doğru ve sağlıklı bir biçimde planlanmış olur.

İmplant Tedavisi

İmplant Yapıldıktan Sonra İyileşme Döneminde Neye Dikkat Etmeliyim?

İmplant tedavilerinde çene kemiğine yerleştirilecek olan implantın kullanılabilecek yapay kök halini alması ve kemikleşmesi gerekmektedir. İmplantın çene kemiği ile kaynaması için implantın kalitesi göz önünde bulundurulmalıdır. Ortalama 2 veya 3 aylık bir zaman dilimi ile kaynaması mümkün olan implant tedavisinde bu süreç içerisinde kişinin beslenme dengesini koruması tedavi süreci için büyük önem taşımaktadır.

İmplant yapıldıktan sonra iyileşme döneminde oda sıcaklığında içecekler, çiğnemesi kolay olan besinlerin tercihi implant tedavisi için büyük önem taşımaktadır. Kişi soğuk içeceklerden uzak durmalı vitamin ve mineral dengesini koruyabilmesi için oda sıcaklığında meyve suyu tüketimi yapabilmektedir. Aynı zamanda implant tedavisi sonrası iyileşme döneminde kişi sigara ve alkol alışkanlıklarından mutlaka uzak durmalıdır. İyileşme dönemini doğrudan etkilediğinden dolayı alkol ve sigara kullanımı implant dikişleri alındıktan sonra kullanılması tedavinin sağlığı açısından önem taşımaktadır.

İmplant Uygulanırken Ne Kadar Ağrı Duyarım?

İmplant tedavileri uygulanırken ağrısız müdahale için lokal anestezi uygulanmaktadır. Tıbbi müdahalelerde kişinin isteği doğrultusunda bilinçli sedasyon veya genel anestezi uygulamaları da yapılmaktadır. İmplant tedavisi uygulandıktan sonra tedavi uygulanacak olan kişiye verilecek olan ağrı kesici ile kişinin konforu iyi seviyede tutulmakta ve ağrı seviyesi ciddi seviyede hafiflemektedir.

İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

İmplant tedavilerinde süreç iki opsiyon da yapılmaktadır. Birinci opsiyon diş çekimi yapıldıktan sonra diş çekiminin yapıldığı çene kemiğine implantın yerleştirilme işlemidir. Bu opsiyonda implantın çene kemiğiyle kaynama süresi daha azdır. Kişi operasyon esnasında lokal anesteziden dolayı herhangi bir ağrı ve acı hissetmemektedir. İkinci opsiyon ise çene kemiğinde dişin olmadığı durumlarda lokal anestezi ile bölge uyuşturularak, çene kemiğinde implantın yerleştirileceği bölgeye yuva açılmaktadır.

İmplant bu açılan yuvaya kolaylıkla yerleştirilmektedir. İmplant yerleştirme işleminden sonra diş eti kapatılır ve iyileşme dönemi için implant üzerinde kalacak olan vidalar yerleştirilir. Diş implantı çene kemiğine yerleştirildikten sonra çiğneme ile oluşabilecek basınçlar karşısında sağlıklı ve sağlam kalabilmesi için çene kemiğinde kemikleşmesi gerekmektedir. İmplantın çene kemiğinde kemikleşme süreci ortalama 2 veya 3 aydır. İki opsiyonda da kişinin implant tedavisinden sonra ağız işlevini kullanabilmesi için sabit veya hareketli protez tedavileri uygulanmaktadır.