Periodontoloji (Diş Eti)

periodontolojiPeriodontoloji nedir?

Ağız ve diş sağlığı tedavilerinde diş etinin önemli bir yeri vardır. Diş eti hastalıkları ve tedavisi ile ilgilenen bilim dalına periodontoloji denmektedir. Bu alan ile ilgilenen diş hekimlerine ise periodontist denmektedir. Ağız ve diş sağlığında diş eti iltihaplanmalarında ve çene kemiği erimelerinde diş kaybı yaşanabilmektedir. Sağlıklı bir diş eti açık pembe renkte olmaktadır. Diş eti, dişleri sıkı tutmakla beraber sert yapıda olmaktadır. Bunun yanı sıra hasta diş eti kanaması veya diş etinde şişlik yaşamamaktadır.

Periodontoloji bölümü hangi tedavileri gerçekleştirmektedir?

Periodontoloji dalında ; ilk olarak diş tartar temizliği ile başlanıp ardından hastalığın ulaştığı boyuta göre küretaj , flap operasyonları ve estetik diş eti operasyonları kadar ileri periodontal tedavileri kapsayan işlemler bütününe denir .

Hasta diş eti rahatsızlığının olduğunu nasıl anlar?

Diş eti rahatsızlıklarının en önemli belirtisi diş eti kanamalarıdır. Bunun yanı sıra , diş etlerinde görülen şişme ve kızarıklık, kaşıntı, kurcalama isteği bölgesel veya yaygın çekilmeler ve çekilen bölgede meydana gelen hassasiyetlerde kendini belli edebilmektedir . Daha ileri durumlarda ise diş ve diş eti arasından iltihap akışı dişlerde meydana gelen patolojik migrasyonların değişikliği diş etinde sallanmalar ve uzamalar olarak kendini gösterebilmektedir . Tüm bu belirtilere kötü koku ve tat da eşlik edebilmektedir .

Diş fırçalarken diş eti kanaması oluyorsa herhangi bir sorun var mıdır? Hekime gözükmeli miyim?

• Ağız ve diş bakımında diş fırçalarken kanama görülen diş etlerinde
  • Gözle görülür kırmızı renk ve diş eti şişmesi durumlarında
  • Diş ve dişetlerinde iltihaplı akıntı durumlarının yaşanmasında
  • Ağızda bulunan koku bulunmasında
  • Birbirinden uzaklaşan ve sallanan dişlerin olması durumunda

Diş fırçalarken meydana gelen diş eti kanaması,diş eti hastalığının en erken ve en önemli belirtisidir. Mutlaka bir (periodontoloji) uzmanına başvurulmalıdır .

Diş eti rahatsızlıkları başka bir hastalığın habercisi olabilmektedir?

Diş eti sağlığımız genel sağlığımızın önemli bir parçasıdır . Günümüzde gerçekleştirilen pek çok çalışma sonucunda şeker hastalığı ile diş eti rahatsızlıkları arasında önemli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir . Şeker hastalarında diş etlerinde meydana gelen kanamalar , ödem ve abse oluşumuna yardımcı olmaktadır . Diyabetin yanında kalp ve akciğer hastalıkları ile diş eti hastalıkları arasında önemli ilişkiler olduğu tespit edilmiştir . Lökoptaki , Liken planus gibi bazı diş hastalıklarının ilk belirtilerini diş eti yanak mukozasında meydana gelen yaygın kızarıklık ve plaklar şeklinde gözlemleyebiliriz . Ayrıca erken dönemde meydana gelen ve diş etlerinde görülen tipik eritem şeklinde yaygın kızarıklık ve kanama , Lösemi gibi hastalıkların habercisi olabilmektedir . Bu yüzden diş eti rahatsızlıkları küçümsenecek türden bir rahatsızlık değildir . Diş etlerinde problem yaşayan bireyler en yakın periodotoloji uzmanına danışmalıdır .