Periodontoloji (Diş Eti)

Ağız ve diş sağlığı tedavilerinde diş etinin önemli bir yeri vardır. Diş eti hastalıkları ve tedavisi ile ilgilenen bilim dalına periodontoloji ve bu alanla ilgilenen diş hekimlerine ise periodontist denmektedir. Ağız ve diş sağlığında diş eti iltihaplanmalarında ve çene kemiği erimelerinde diş kaybı yaşanabilmektedir. Sağlıklı bir diş eti açık pembe renkte olmakta, dişleri sıkı tutmakta, sert yapıda olmakta ve diş etinde kanama veya şişlik bulundurmamaktadır.

Diş eti hastalıklarının sebepleri bakteriler, ilaç kullanımı, hamilelik, hormonal değişimler, stres, genetik faktörler ve sigara gibi etkenler diş eti ve ağız diş sağlığını bozabilmektedir. Diş eti hastalıklarında öncelik kişinin ağız ve diş sağlığı bilincinde olmasıdır.
Kişinin diş üzerinde bulunan diş taşı temizliği tedavisi ve diş eti yuvalarının temizliği işlemlerinin düzenli yaptırması diş eti sağlığında önemli rol oynamaktadır. İlerlemiş vakalarda çekilen diş etleri ve kemik kayıplarının önlenmesi için cerrahi işlemler uygulanmaktadır. Diş etine yapılan cerrahi tedaviler klasik şekilde yapılabildiği gibi son yıllarda lazer teknolojisinden de faydalanılmaktadır.

Diş eti Hastalıklarını Belirtileri;

• Ağız ve diş bakımında diş fırçalarken kanama görülen diş etlerinde gözle görülür kırmızı renk ve diş eti şişmesi durumlarında
  • Diş ve dişetlerinde iltihaplı akıntı durumlarının yaşanmasında
  • Ağızda bulunan koku bulunmasında
  • Birbirinden uzaklaşan ve sallanan dişlerin olması durumunda

hasta bu gibi durumlarda periodontiste muayene olmasında fayda vardır.