Zirkonyum Kaplama Nedir?

Zirkonyum Diş Kaplama

Diş estetiği uygulamaları arasında bulunan zirkonyum kaplama günümüzde sıklıkla tercih edilen tedavi yöntemlerindendir. Ağız ve diş sağlığının önemi her geçen gün artmaktadır. Çeşitli nedenlerden dolayı çürüyen ya da kırılan dişler için uygulanan zirkonyum kaplama işlemi son zamanların en popüler diş uygulamaları arasında bulunmaktadır. Zirkonyum diş, beyaz renkli ve ışık geçirgenliğine sahip bir uygulamadır. Hastalar, zirkonyum diş kaplama ile doğal ve estetik bir görünüme kavuşmaktadır.

Zirkonyum Kaplamanın Avantajları Nelerdir?

Estetik bir gülüşe sahip olmak amacıyla hekimler tarafından uygulanan zirkonyum diş kaplamanın birçok avantajı bulunmaktadır. Zirkonyum kaplama işleminde kullanılan zirkonyum,  parlak ve sağlam bir maddeden oluşmaktadır. Tedavi, metal içermemesinden dolayı metal alerjisi olan kişiler tarafından da uygulanmaktadır. Hastalara birçok avantaj sağlayan zirkonyum tedavi yöntemi, doğal görünümleri ve uzun süre kullanılabilir olmaları nedeniyle en çok tercih edilen estetik gülüş uygulamaları arasında bulunmaktadır. Ayrıca beyaz bir gülüşe sahip olmak isteyen hastalar için uygulanan tedavi; kolay şekil almaktadır, beyaz renge kolayca döndürülebilmektedir. Hasta, uygulanan zirkonyum diş kaplama sonrasında gündelik yaşamına devam edebilmektedir. Zirkonyum dişin, sıcak soğuk yiyecek ve içeceklere karşı duyarlı olması sebebiyle kullanım ömürleri de oldukça uzundur.

Zirkonyum Kaplamanın Özellikleri

Dişlerimiz yeme ve içmeye bağlı olarak zaman içerisinde sararmaktadır. Ayrıca dişlerin sararmasına etki eden bir diğer faktör ise dişin yapısal olarak renginin sarı olmasıdır. Hastanın küçük yaşlarda geçirmiş olduğu hastalıklar nedeniyle kullanmış olduğu ilaçlarda dişin rengini etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Estetik ve beyaz bir gülüşe sahip olmak isteyen birçok hasta diş kaplama tedavilerine başvurmaktadır. Tedavi, kişinin diş yapısına kolay uyum sağlayabilmesi ve doğal görünümleri nedeniyle kişiler tarafından yaygın olarak tercih edilmektedir. Zirkonyum kaplama oldukça sağlam yapıdadır. Bu nedenle dişin kırılması, çatlaması oldukça zordur. Ayrıca yarı saydam özelliğe sahip olduğu için diş hekimleri tarafından ana dişlere en uyumlu yapay diş olarak tanımlanmaktadır.

Zirkonyum Kaplama İşlemi Nasıl Yapılmaktadır?

Hekimler tarafından zirkonyum malzemesi kullanılarak dişin yüzeyine yapılan işlem zirkonyum kaplama olarak tanımlanmaktadır. Uygulama; çürük dişlerin tedavisinde hastaya estetik bir gülüş tasarlamak amacıyla gerçekleştirilmektedir. Diş kaplama uygulaması yapılacak hastaya acı hissetmemesi için anestezi verilmektedir. Zirkonyum diş kaplamanın gerçekleştirilme aşamasında öncelikle hastanın dişleri küçültülerek ölçüsü alınmaktadır. İlerleyen süreçte uygulamayı yapan diş hekimi hastaya uygun diş rengine karar vermektedir. Hastaya uygun  diş rengi seçimi skala üzerinden belirlenmektedir.

Hastanın küçültülen dişlerinin yerine geçici olarak diş yapıştırılmaktadır. Dişlerin hazırlanması sonrası geçici olarak yerleştirilen dişler çıkarılmaktadır. Çıkarılan dişlerin yerlerine hazırlanan dişler takılmaktadır. Hastanın zirkonyum kaplama sonrasında belirli sürelerle doktor kontrollerine devam etmesi gerekmektedir.  Zirkonyum diş kaplama takıldığı günden itibaren uzman hekimin kurallarına uyulması ve düzenli fırçalanması sonucunda herhangi bir sararmaya neden olmamaktadır. Ancak dişlerde sararma olması durumunda basit ve kısa bir işlemle dişler yeniden beyazlatılabilmektedir.